skip to Main Content

Perussuomalaisten oma linja hukassa

Kansanedustaja Jussi Wihonen kritisoi hallituksen työllisyyspolitiikkaa (Karjalainen 5.6.) ja syytti velkaantumisesta jälkipolvien piikkiin. Politikkaa voi kritisoida, mutta korona-ajan hallituksen toimet ovat kiistatta olleet menestys. Meillä on samaan aikaan pystytty sekä hillitsemään epidemiaa että tukemaan taloutta. Hallitus on noudattanut sitä politiikkaa,…

Perussuomalaiset haluavat romuttaa suomalaisen työmarkkinasovun

Perussuomalaisilta on jo pitkään odotettu kantoja puolueen työllisyyspolitiikasta ja puheenjohtaja Jussi Halla-Aho valottikin niitä vihdoin viime lauantaina puheessaan PS:n puoluevaltuustolle. Halla-Ahon ulostulo olikin saavillinen kylmää jäävettä tavallisen duunarin niskaan. Helsingin Sanomien jutun mukaan Halla-Aho linjasikin, että ”työllisyysastetta ei saada korjatuksi…

Pidämme huolta kunnasta, se pitää huolta meistä

Kuntavaalit lähestyvät vaikkei sitä vielä katukuvasta näkyvästi huomaakaan. Korona-aika on siirtänyt kampanjointia sosiaaliseen mediaan ja emme vielä ole päässeet laajasti tapaamaan kuntalaisia toreilla ja kuulemaan ihmisten toiveita ja ajatuksia. Perussuomalaiset ovat yrittäneet tehdä EU:n elvytyspaketista kuntavaaliteeman ja eduskunnassa käytiinkin hiljattain…

Seppo Eskelinen: Itäsuomalainen yhteistyö kantaa hedelmää liikennepolitiikassa

TIEDOTE                                                                                                                                              21.5.2021   -Itäsuomalainen yhteistyö kuntien, maakuntien ja muiden toimijoiden kanssa on jälleen osoittanut vahvuutensa, kun valtion ja kuntien neuvottelijat pääsivät yhteisymmärrykseen Itäradan suunnittelua edistävän hankeyhtiön perustamisesta, sanoo kansanedustaja ja liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Seppo Eskelinen (sd). Tulevan hankeyhtiön…

Eurooppalainen yhteistyö on viisasta talouspolitiikkaa

Perussuomalaiset ovat kritisoineet Suomen osallistumista EU:n yhteiseen elpymisvälineeseen. Kuntavaalien lähestyessä puolue on ryhtynyt neliraajajarrutukseen asiassa. Samalla on esitetty mitä mielikuvituksellisimpia väitteitä pakettiin ja sen toimintaan liittyen. Elpymisväline on osa seuraavan rahoituskehyskauden 2021-27 kokonaisuutta. Kertaluontoinen työkalu on käytettävissä vuosien 2021-23 aikana,…

Liikennepäästöjen puolitus yhteinen tavoitteemme

Suomi on sitoutunut puolittamaan liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä vuoden 2005 tasosta. Liikenne aiheuttaa meillä Suomessa noin viidenneksen kaikista kasvihuonepäästöistä ja siitä tieliikenteen osuus on yli 90 prosenttia. Tämän on päättänyt jo vuonna 2016 Sipilän hallitus, jossa myös perussuomalaiset olivat…

Haluavatko perussuomalaiset ajaa Suomen talouden lamaan?

Perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen ihmetteli (Karjalainen 28.4.) miksi Suomi osallistuu EU:n elpymisvälineeseen. Suomi on vientivetoinen kansantalous, joten meidän etumme on ennen kaikkea, että koko Eurooppa pääsee elpymiseen mukaan. Viennistämme noin 60% suuntautuu EU:n sisämarkkina-alueelle. Elpymisväline on osa seuraavan rahoituskehyskauden 2021-27…

Kehysriihestä yhteinen turvepaketti

TIEDOTE                                                                                                                                              29.4.2021   Seppo Eskelinen:  Kehysriihestä yhteinen turvepaketti   -Olen tyytyväinen, että hallituksen kehysriihen neuvotteluista saatiin tasapainoinen turvepaketti, joka takaa turvealan yrittäjille tukea ja auttaa etenkin pieniä laitoksia selviytymään siirtymäajasta ja antaa niille hieman lisäaikaa valmistautua turpeesta luopumiseen, sanoo maa-…

Vahva aluepolitiikka on koko Suomen etu

Suomalainen hyvinvointivaltioajattelu nojaa periaatteeseen, että kaikille tulee tarjota perustuslain takaaman palvelut asuinpaikasta riippumatta. Väestörakenteen ja elinkeinoelämän murros perinteisistä teollisuuspaikkakunnista kohti tietoon perustuvaa taloutta on siirtänyt talouden painopistettä ja samalla horjuttanut tätä kehitystä. Kalevi Sorsa -säätiö julkaisi tutkimuksen alueiden eriytymisestä ja…

Taksilain laaja korjaussarja maaliin

Eduskunta hyväksyi niin kutsutun taksilain laajan korjaussarjan, jolla palautetaan luottamus taksipalveluiden käyttäjille sekä luodaan paremmat edellytykset rehtiin taksiyrittämiseen. Viime hallituskaudella tehdyn katastrofaalisen taksilain uudistuksen vaikutukset ovat tuntuneet erityisesti harvaan asutun alueen ja kaupunkiseutujen taksipalveluissa sekä luottamuksen katoamisena taksipalveluja kohtaan. Moni…

Back To Top